5.3

Baciamo le Mani (2017)

Rank: --
5-11 Players
20-35 Min
Age: 12+
Complexity: --

The bag with the cash is disappeared. The Boss is angry and wants his money back. When he will discover who is trying to fool him, he will deliver to him/her a wonderful present: a nice pair of cement shoes that will turn out to be very comfortable during underwater strolls.

One player is the boss, while the others are the remaining members of the “famiglia”. They try to Pass the Blame to each other, in order to avoid the Boss’s fury. In doing so, they also try to protect their Darling, hoping to succeed in escaping with the money.

During their turn the players try to play Excuses Cards that match with Boss’s Mood. In order to do so, they have to use their imagination, by inventing stories that both match with the played Excuses Cards and sound credible. Be Careful! Every time that a player succeeds in Pass the Blame, the Suitcases Cards pass from one player to another.

As soon as a player can’t invent credible stories anymore, the Boss looses his patience and dispenses his fair Judgement against both the unlucky player and his/her protector. At this point the game ends and the player who owns the Bag with the Cash can slip away with the money. However, if the Bag with the Cash was in the hands of the accused player of in those of his/her protector, the Boss gets the money back and wins the game.


la Borsa con il malloppo è sparita. Il Boss la rivuole indietro e quando scoprirà chi ha tentato di “farlo fesso” gli fare un bel regalo: due scarpe di cemento da utilizzare per una gita in fondo alla baia.

Un giocatore impersona il Boss, mentre gli altri giocatori sono gli altri membri della “famiglia”. Questi si Scaricano la Colpa l'un l'altro, per evitare la furia del Boss. Nel farlo, cercano anche di proteggere il proprio Prediletto, nella speranza di riuscire a scappare con il malloppo.

Durante il proprio turno i giocatori cercano di utilizzare le Carte Scusa dalla propria mano per riuscire a giocarne una che combaci con l’Umore del Boss. Per farlo si è costretti a lavorare di fantasia, inventado storie che, non solo devono rispettare gli spunti delle Carte Scusa giocate, ma devono anche risultare plausibili. Ma attenzione! Ogni volta che un giocatore riesce a Scaricare la Colpa su di un altro giocatore, le Carte Borse passano da un giocatore all’altro.

Quando un giocatore non è in più grado di raccontare scuse credibili, il Boss perde completamente le staffe ed emette la sua Sentenza contro il povero malcapitato e contro il suo protettore. A questo punto la partita finisce e il giocatore che possiede la Sorsa con i Soldi può felicemente svignarsela con il malloppo. Se però la Borsa con i Soldi era nelle mani del giocatore beccato o del suo protettore, sarà il Boss a vincere la partita, recuperando il malloppo.

Nearest places to play
Play Online
Sorry, we can’t still find where to play this game online. If you know, please email us via [email protected]
cricle

Classification

Categories
Mechanism
Subdomain

Related Games

Suggested Games

icon View All